вторник, 26 август 2025 г.

Blue Water Autonomy набра 50 млн. долара за създаване на първи автономен военноморски кораб

🇺🇸🌊 Американската компания Blue Water Autonomy обяви финала на кръг за финансиране в размер на $50 милиона, начело с GV и подкрепен от Eclipse, Riot и Impatient Ventures. Тази инвестиция увеличи общата сума, набрана от компанията, до $64 милиона от април, когато тя завърши кръг за начално финансиране от $14 милиона.

От компанията заявиха, че финансирането ще ѝ позволи още през следващата година да построи и разположи своя първи автономен плавателен съд с голям обсег на действие, специално проектиран за ВМС на САЩ. Освен това съобщението включва назначението на Дейв Муничиело в Борда на директорите на компанията на управляващия партньор на GV.

„Има спешна нужда от автономни кораби, проектирани за морска сигурност и логистика. Това финансиране дава на нашия екип ресурсите да построи дълготрайни автономни кораби от кила нагоре, които ще оперират в открития океан в продължение на месеци. Blue Water Autonomy е фокусирана върху усъвършенстването на един-единствен клас платформи. Тази целенасочена стратегия осигурява ненадминато качество, скорост на пазара и надеждност от първия ден“, посочи изпълнителният директор на Blue Water, Райън Хамилтън.

Импулсът на компанията се ускори от пролетта, като от там съобщиха, че екипът ѝ се е увеличил цели четири пъти, завършил е инженерни изпитания във вода и е осигурил дългосрочни материали от над 50 доставчици.

Това идва в момент, когато ВМС на САЩ проучват нови начини да разширят флота си в лицето на нарастващата доминация на Китай в корабостроенето, чийто производствен капацитет е считан за около 200 пъти по-голям от този на САЩ, произвеждайки ново военноморско оборудване с темпо, с което Пентагонът не успява да се справи. Конгресът отговори с отпускането на $2.1 милиарда за средни по размер безпилотни кораби, а Пентагонът подчерта нуждата от интензивно произведени автономни платформи.

Blue Water Autonomy описва подхода си като изграждане на кораби, които са надеждни, достъпни и адаптивни за разнообразие от мисии. От там заявиха, че дизайнът му ще позволи на безпилотни кораби да доставят разнообразни товари, действайки като умножители на силата с традиционните бойни кораби с екипаж.

Ръководният екип на компанията е съставен от доказани основатели, военноморски ветерани и експерти по корабостроене. Blue Water наскоро отвори офис във Вашингтон, който има за цел да засили връзката си с Пентагона. Нейният персонал включва ветерани от програми, доставили над 30 кораба на ВМС на САЩ, сред които разрушители и десантни кораби, но и напълно автономния кораб NOMARS на DARPA. Смесицата от опит в корабостроенето и роботика дава на компанията уникална способност за въвеждане на иновации и мащабиране на производството.

Дейв Муничиело от GV, който е работил с Хамилтън в продължение на почти две десетилетия, цитира неговия опит както в сферата на роботиката, така и в отбраната.

„Като бивш военен офицер, аз самият съм виждал как велики лидери се изграждат с опит, а Райън е пример за това – съчетавайки визия с дисциплинирано изпълнение. В Blue Water той събра екип от световна класа, за да автономизира морската отбрана, справяйки се с мисия, която е колкото спешна, толкова и важна“, каза Муничиело.

С това финансиране Blue Water Autonomy се включва към нарастващия списък от американски компании, които се надпреварват да доставят автономни кораби, способни да разширят обхвата на флота, докато облекчават натоварването на традиционните корабостроителници.

Няма коментари:

Публикуване на коментар