сряда, 15 октомври 2025 г.

Сикорски представи нов прототип на товарен дрон U-Hawk на изложението AUSA 2025.

🇺🇸🚁 Сикорски представи новия си прототип на товарен дрон S-70UAS U-Hawk, напълно автономен помощен вертолет, разработен на базата на UH-60L Black Hawk, по време на изложението на Асоциацията на армията на САЩ (AUSA) 2025.

Тази система, проектирана за дълги автономни мисии, управлявани с таблет, елиминира кабината на пилота и увеличава пространството за вътрешен товар. Според компанията, тя предлага 25% повече място за вътрешен товар в сравнение с оригиналния дизайн на UH-60.

Инженерите са заменили традиционната пилотска кабина с предна отваряща се носова част и задна товарна рампа, създавайки система за предно зареждане на големи товари. Изложеният на AUSA летателен апарат е проектиран да побира ракети, малки превозни средства, модулни контейнери или рояци от дронове, както и вътрешни резервоари за гориво за удължен обхват.

„Сикорски предлага иновативно решение за 21-ви век, като преобразува UH-60L Black Hawk в напълно автономна полезна платформа“, заяви Рич Бентън, вицепрезидент и генерален мениджър на Сикорски. „Разработихме този прототип от идея до реалност за по-малко от година, а модификациите, направени за превръщането на този пилотиран Black Hawk в многоцелеви товарен дрон, могат да бъдат мащабирани бързо и икономично. U-Hawk продължава наследството на Black Hawk като водещия военно-транспортен хеликоптер в света и открива нови възможности като безпилотна система.“

U-Hawk се управлява изцяло дистанционно с таблет. След като товарът е зареден чрез автоматичната рампа и врата, операторът въвежда целите на мисията. Сикорски твърди, че неговата система за автономност MATRIX генерира полетния план, разчитайки на бордови камери, сензори и алгоритми, за да навигира летателния апарат без пряка намеса на пилот.

Структурната трансформация и интеграцията на автономните системи са извършени от Sikorsky Innovations, групата за напреднали прототипи на компанията. Първият полет на U-Hawk е планиран за 2026 година.

В изявление Игор Черепински, директор на Sikorsky Innovations, каза: „U-Hawk предлага икономично решение за полезен безпилотен летателен апарат, като използва общите елементи с наличния флот UH-60, а липсата на екипаж намалява както оперативните, така и поддържащите разходи. Фокусирахме се върху ефективността при преоборудване, като проектирахме и произведохме компютри за управление на полета, задвижващи компоненти и модификации на корпуса. Ще внедрим тези подобрения в бъдещи модификации и производство за нашето семейство от безпилотни системи.“

С премахването на всички системи, свързани с пилотската кабина, заедно с вътрешните седалки, Сикорски твърди, че U-Hawk може да поддържа големи товари до максималното брутно тегло на платформата. Вариантът на дрона запазва възможността за странично зареждане на UH-60 и все още може да повдига 4 082 кг външно с товарната си кука.

Летателният апарат е проектиран да поддържа широк спектър от мисии – от транспортиране на до четири модулни интермодални контейнера до пренасяне на пълен ракетен модул HIMARS или изстрелване на множество малки разузнавателни или обикалящи боеприпаси. Според Сикорски, той може да се саморазположи на разстояние над 2 963 км или да остане на позиция до 14 часа без презареждане.

Системата е създадена и за интеграция с наземни безпилотни превозни средства. По време на събитието AUSA Сикорски демонстрира сценарий, в който U-Hawk разполага и прибира 6×6 сухопътен дрон HDT Hunter Wolf чрез операции за качване и слизане, използвайки предната товарна рампа.

Както отбелязва компанията, U-Hawk цели да осигури мащабируемо, автономно транспортно решение, което минимизира оперативните разходи и излагането на риск на персонала, а същевременно увеличава логистичната гъвкавост.

Няма коментари:

Публикуване на коментар