|
| Близък план на ракетите Meteor и AIM-120 AMRAAM, разположени в отделението за оръжия на изтребител от пето поколение F-35B Lightning II от Корпуса на морската пехота на САЩ. 📸 Снимка: Crown Copyright |
🇺🇸✈️🇫🇷 Стелт изтребителят F-35B Lightning II извърши дебютния си полет, въоръжен с ракета въздух-въздух отвъд видимия обхват Meteor. Тестовите полети с нея тепърва предстоят, като се очаква да проправят пътя за съществен скок в способностите на самолета.
F-35 от състава на италианските и кралските британски военновъздушни сили ще съчетаят ракетата с въздушно-реактивен двигател с подобрения при надграждането на Block 4, включително за радара на самолета, което ще направи Meteor още по-мощно допълнение към техния въздушен арсенал.
Кралските военновъздушни сили обявиха днес, че F-35B е направил първи тестов полет с инертните ракети Meteor. Използваният самолет беше екземпляр от Корпуса на морската пехота на САЩ, част от Интегрираните изпитателни сили във военновъздушната база в Патаксън Ривър, щата Мериленд.
Досега са извършени многобройни излитания за събиране на данни за околната среда като част от тази кампания за интегриране на "Метеор" в изтребителите F-35. Според надписи, предоставени със съответните изображения, първото излитане на Meteor е извършено от изпитателен самолет F-35B BF-18, пилотиран от лейтенант-командир Николас Бейкър от Кралския флот на 20 ноември 2024 г.
Кралските военновъздушни сили разпространиха снимки, показващи ракетата Meteor с отрязаните перки за вътрешен превоз в един от двата оръжейни отсека на F-35B, заедно с AIM-120 AMRAAM. Последното е настоящата стандартна ракета въздух-въздух извън визуалния обсег на F-35, а Meteor е проектиран от самото начало да има по-добър обсег и цялостна кинематична производителност от ракетата, произведена в САЩ.
Ракетата ще бъде разгърната от изтребители от пето поколение F-35B с късо излитане и вертикално кацане, пилотирани от Обединеното кралство и Италия, както и от стандартните изтребители F-35A с конвенционално излитане и кацане, управляван от Италия. Те ще носят максимално по четири бро ракети, всички вътрешни, запазвайки стелт характеристиките на самолета.
Британското министерство на отбраната потвърди плановете си за интегрирането на ракетата, но и на прецизните противодействащи боеприпаси въздух-земя SPEAR 3, на британските F-35B „до края на десетилетието“.
Meteor, който вече се намира в експлоатация на британските Eurofighter Typhoon и който завърши оперативните тестове и оценка (OT&E) на италианските Eurofighter в края на 2023 г., е въоръжение, което изданието The War Zone е обсъждал подробно в миналото.
Отличителна черта на Meteor е новата система за задвижване, базирана на твърдо гориво, каналната ракета с променлив поток - по-известна като ramjet. Този вид двигател може да се регулира по време на различни фази на полета. Това означава, че все още има достатъчно енергия по време на атаката на терминала - когато традиционните двигатели на ракети въздух-въздух обикновено губят енергия и следователно пъргавина.
Благодарение на неговата система за задвижване, изключително важната „зона без измъкване“ на Meteor е много по-голяма, отколкото при сравними оръжия. Това означава, че шансът на врага да избегне ракетата в края на битката, използвайки маневриране с висока енергия, е значително намален. Друго предимство на възможността да дроселирате двигателя е, че автопилотът на Meteor може да изчисли най-ефективния маршрут до целта за изстрели на много далечни разстояния.
Както при повечето съвременни ракети въздух-въздух, максималният обсег на Метеор е строго пазена тайна. Повечето източници обаче са съгласни, че той вероятно може да атакува цели на около 130 мили от стартовата си платформа. Какъвто и да е случаят, подобно на всяка ракета въздух-въздух, нейният обсег зависи силно от различни фактори, включително траекторията на целта и височината и скоростта на изстрелващия самолет.
Няма коментари:
Публикуване на коментар