неделя, 12 януари 2025 г.

Китай строи най-малко пет нови шлепа, проектирани за амфибийно нападение.

🇨🇳⚓🇹🇼 Китай строи най-малко пет нови шлепа със специално предназначение, изглежда специално проектирани за амфибийно нападение. Баржите могат да осигурят на Китай уникален начин за разтоварване на голям брой танкове директно по тайванските пътища.

Всеки, който се чуди как може да изглежда нахлуването в Тайван, вече има нова визуална следа. Анализаторите в областта на отбраната, наблюдаващи китайските корабостроителници, са забелязали увеличение на определен тип кораби.

Редица специални и необичайни баржи, най-малко 3, но вероятно 5 или повече, са наблюдавани в корабостроителницата Гуанджоу в Южен Китай. Те имат необичайно дълги пътни мостове, простиращи се от носовете им. Тази конфигурация ги прави особено подходящи за всяко бъдещо десантиране на силите на Китай на тайванските острови.

Naval News видя множество източници, потвърждаващи тяхната конструкция, и сподели информация с военноморски експерти, за да потвърди нашия предварителен анализ. Консенсусът е, че това е най-вероятно за амфибийни кацания.

Всяка баржа има много дълъг пътен участък, който е удължен отпред. На над 120 метра това може да се използва за достигане до крайбрежен път или твърда повърхност отвъд плажа. В задния край има отворена платформа, която позволява на други кораби да акостират и разтоварват. Някои от шлеповете имат „повдигащи се“ колони, които могат да бъдат спуснати, за да осигурят стабилна платформа дори при лошо време. По време на работа шлепът ще действа като кей, за да позволи разтоварването на камиони и цистерни от товарни кораби.

Международната корабостроителница Guangzhou Shipyard International (GSI) на остров Longxue е ключова част от военноморската експанзия на Китай. Това е особено свързано с изграждането на необичайни плавателни съдове, включително много голям надводен кораб без екипаж и лек самолетоносач.

Баржите напомнят на пристанищата Mulberry Harbour, построени за съюзническата инвазия в Нормандия по време на Втората световна война. Подобно на тези, те са построени изключително бързо и по нов дизайн. Въпреки че изглежда, че е имало по-малък прототип още през 2022 г., партидата от тези баржи се появи едва наскоро.

Изграждането на специализирани баржи като тази е един от индикаторите, които анализаторите в областта на отбраната наблюдават, за да предоставят ранно предупреждение за потенциална инвазия. Възможно е тези кораби да се обяснят с гражданска роля. Но конструкцията на толкова много, много по-големи от подобни граждански плавателни съдове, виждани преди, прави това предположение неправдоподобно. Има няколко различни дизайна на тези шлепове, които също сочат встрани от търговската поръчка. Тези кораби са подходящи само за преместване на големи количества тежко оборудване на брега за кратък период от време. Те изглеждат много над спецификациите за цивилни цели.

Д-р Ема Солсбъри, научен сътрудник на Sea Power в Съвета по геостратегия, отбеляза, че „всяко нахлуване в Тайван от континента ще изисква голям брой кораби за бързо транспортиране на персонал и оборудване през пролива, особено сухопътни активи като бронирани превозни средства“. Тези мобилни кейове изглеждат особено подходящи за нашествие.

Д-р Солсбъри продължава: „Като подготовка за нахлуване или поне за да дам на Китай опцията като лост, бих очаквал да видя натрупване на строителство на кораби, които биха могли да извършат този транспорт“.

Деймиън Саймън, уважаван анализатор на отбраната, който прегледа споделен материал, отбеляза тяхната пригодност за докинг с голямата флота от граждански фериботи на Китай. Китайските фериботи RORO са създадени да превозват военни превозни средства, включително тежки основни бойни танкове. Те се упражняват редовно в тази роля.

Д-р Солсбъри се съгласи: „Китай изгражда огромен флот от кораби с двойна употреба: търговски кораби, които могат лесно да бъдат реквизирани за военна употреба, когато е необходимо. Те включват по-специално кораби за товарене и разтоварване, които са идеални за транспортиране на военни превозни средства – и наистина са били построени с оглед на военните спецификации.“

Традиционното мнение е, че има само малък брой плажове на главния остров на Тайван, които са подходящи за десанти на амфибии. И те могат да бъдат силно защитени. Китай може да превземе рибарски селища или пристанище за по-мащабно разтоварване. Но мнението е, че всеки опит за превземане на островите със сила би означавал кацане на предвидими места. Тези нови шлепове променят това.

Изключителният обхват на тези мостове означава, че Китай може да кацне на места, считани преди за неподходящи. Те могат да извършат десант през скалисти или меки плажове, доставяйки танковете директно на по-твърда земя или крайбрежен път. Това позволява на Китай да избира нови места за десант и да усложнява опитите за организиране на защита. Вместо да разчита на тайванските пристанища, Китай вече може да плава със собствено мобилно пристанище през проливите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар