🚨 Тази сутрин граждански полет на самолет Embraer 190 от Баку, Азербайджан до Грозни, Чечения, направи аварийно кацане в Казахстан, при което загинаха 38 души са загинали, а 32 пътници са спасени, по информация към момента.
Първоначално самолетът е трябвало да кацне в чеченската столица Грозни, но в небето над Русия се е случил неизвестен засега инцидент. Бяха изказани няколко различни версии, включително за експлозия на кислородна бутилка и сблъсък с птици. Въпреки това, опашката на падналата страна сочи, че самолетът се е разбил от работата на противовъздушната отбрана.
Някои експерти твърдят, че увреждането на опашката може да е причинено от камъни по време на падане. Но нека да разгледаме по-подробно версията с действие на руското ПВО, тъй като в този момент самолетът е бил над руска територия.
Напоследък украински дронове, преустроени от леки самолети, многократно атакуваха Каспийск и Грозни. Тази сутрин отново имаше такова нападение. На публикуваните кадри могат да бъдат видяни същите дронове и дори момента, в който един от тях е унищожен от руска зенитна ракета. Твърди се, че видеоклиповете са заснети днес. Но това, което се знае със сигурност е, че е имало атака с ударни дронове и отломките от един от тях са паднали върху търговския център Alania Mall във Владикавказ.
Съдейки по снимката на отработената първа степен на противовъздушна ракета, която също беше заснета днес, системите за противовъздушна отбрана Панцир-С1 са доставени в тази част на Русия след последните атаки. Най-вероятно те са свалили украински дронове тази сутрин.
В същото време дупките в опашката на самолета наистина приличат на такива, причинени от поразяващите елементи на зенитна ракета. Това, което не съвпада е тяхната разпръснатост и малкото им количество като цяло. Освен това големите ракети-прехващачи най-често атакуват самолета от предната полусфера, а в конкретния случай самолетът е бил атакъван от опашката.
Но ако говорим за ракетата Панцир-С1, която носи малка бойна глава с тегло 20 кг, то е напълно възможно нейната детонация да не произвежда много плътно поле от осколки. В момента на прелитане над Каспийско море самолетът летя на височина 9 километра, напълно достижима за Панцир-С1 след което можеше да се спусне за кацане, но временно изчезна от радарите в руското небе и се появи чак на подхода към Актау в Казахстан.
Видът на повредата на опашката на Embraer 190 не може да бъде достатъчен за формулиране на версия с голяма вероятност, но тук има още един важен момент. Подозрително е, че екипажът на авариралия самолет, поискал кацане в Грозни и Махачкала, е получил отказ, като официално е обяснено, че той е направен заради мъглата. Това принуждава самолета да прелети над цялото Каспийско море, преди да кацне аварийно в Казахстан.
Оцелелите пътници свидетелстват за удари и експлозии извън самолета. За съжаление пилотите загинаха, но те определено са се разговаряли с диспечерите и то най-вероятно не само с руските такива. Това означава, че има сериозен шанс подробностите около трагедията да не бъдат скрити.
На този етап няма как да бъде потвърдено, но версията с попадение от зенитна ракета на руската противовъздушна отбрана звучи като най-вероятна. Frontline Monitor ще следи развитието на ситуацията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар