🇷🇺 Според официалното съобщение, публикувано от Ростех на 16 декември 2024 г. безпилотната хеликоптерна платформа BAS-200, проектирана от „Вертолеты России“, се адаптира за подобряване на операциите в Арктика. Проектирана за корабни мисии, тя е замислена с идеята да участва в подкрепата на руските ледоразбивачи в предизвикателните условия на Северния ледовит океан.
Арктическият регион предоставя уникални предизвикателства, като липсата на подготвени писти и необходимостта от дронове, опериращи от кораби. Безпилотните хеликоптерни платформи са особено подходящи за такива среди, предвид способността им да извършват вертикално излитане и кацане. На 14-ото издание на международния форум „Арктика: днес и бъдещето“ представител на Националния център за хеликоптерна техника (Мил и Камов) подчерта ключовото значение на безпилотните летателни системи за мисии в Арктика. Със способността си за излитане и кацане върху палубите на ледоразбивачи, се разглеждат като практично решение за посрещане на тези оперативни нужди.
BAS-200 премина обширни изпитания в суровите условия отвъд полярния кръг, демонстрирайки своята надеждност в екстремна среда. Изпитанията включваха мисии за използване на модерно оборудване за въздушни гравиметрични и магнитни изследвания, както и операции по излитане и кацане от корабни палуби. Успешните тестове потвърдиха неговата готовност за разгръщане, демонстрирайки способността му да провежда разнообразни мисии, включително разузнаване за айсберги, разполагане на ресурси и спешна поддръжка, директно от палубата на ледоразбивачи.
Безпилотната платформа включва авангардни технологии като система за автоматичен контрол и интегриран комплект авионика, които не само подобряват производителността на BAS-200, но и служат като основа за въвеждането на бъдещи иновации. Инженерите на холдинга производител проучват активно възможностите за превръщането на пилотирани хеликоптери в безпилотни платформи, използвайки технологичния напредък, демонстриран от BAS-200. Тази инициатива цели да разшири оперативните възможности на безпилотните системи във взискателни среди, каквато е северния полярен кръг.
За да подпомогне нарастващото внедряване на безпилотни системи, компанията производител на платформата създаде програма за обучение на пилоти и технически персонал. Базирана в Центъра за авиационно обучение на Мил и Камов в столицата Москва, тя включва наскоро разработения симулатор, възпроизвеждащ станцията за дистанционно пилотиране. Тази инициатива гарантира, че персоналът е отлично подготвен за експлоатация и поддръжка на BAS-200, с което разширява допълнително потенциала му за разгръщане.
BAS-200 е първата руска безпилотна летателна система, сертифицирана от Федералната агенция за въздушен транспорт (Росавиация), което подчертава неговата надеждност и безопасност. Той вече е доказал широката си употреба и реално приложение, включващо полети за доставяване на поща до Ямало-Ненецкия автономен окръг. Способността му за работа в продължителни периоди от време време, както и за покриване на значителни разстояния, в съчетание с възможностите му за разгръщане на кораб, позиционира BAS-200 като ключов актив за мисии в Арктика.
Няма коментари:
Публикуване на коментар