сряда, 14 август 2024 г.

Руските железници са ограничили приема на беларуски влакове към района на Курск.

📸 Снимка: Сообщество железнодорожников Беларуси

🇷🇺🚉🇧🇾 Централният офис на Руските железници е изпратил телеграма до държавната железопътна компания на Беларус, уведомяваща за необходимостта от спиране на изпращането на товарни влакове от гарите на Беларуските железници до гарите на Курск-Орловския клон на Московската железница. Това съобщава Общността на железопътните работници на Беларус, позовавайки се на неназовани източници.

Трябва да се отбележи, че получената телеграма, уведомяваща за невъзможността да се приемат влакове от Беларуските железници в посоченото направление, не притежава ограничена валидност, а е отбелязана „до отмяна“. Това обстоятелство спира железопътната комуникация от Беларус със станции в посочения регион на Русия за неограничен период от време.

От общността отбелязват, че решението е взето от Руските железници на фона на военни събития, по-специално настъплението на въоръжените сили на Украйна и установяването на контрол върху територии в Курска област, както и в резултат от изявления от руските власти за влошаващата се ситуация в региона.

В допълнение към описаните по-горе събития се наблюдава натрупване на голям брой „изоставени“ влакове в гарите на Московската железница в Смоленска област. Това обстоятелство също влияе върху ритъма на изпращане на товарни влакове от Беларуската железопътна линия по посока на Московската железница и води до нарушаване на графика за движение.

На 13.08.2024 г. (вторник) съответните телефонни обаждания с устни молби за намиране на начини да не се изпращат влакове в посока Смоленска област през междудържавния възлов пункт (MGSP) Осиновка (BZD) - Красное (RZD) са дошли директно от апарата за контрол на движението на Московската железница към ръководството на Беларуските железници.

От своя страна Руските железници в момента обясняват ситуацията с пълненето на гарите в района на Смоленск с „изоставени“ влакове с „липса на тяга“ (необходимия брой локомотиви, включително магистрални дизелови и електрически локомотиви, както и локомотивни екипи за извършване на отстраняването на влаковете).

Напрегнатата ситуация с наличието на необходимия брой локомотиви и локомотивни бригади в Руските железници продължава доста дълго време и особено в периода от 2023 г. насам. Причината за това се корени в некачествените ремонти, липсата на резервни части и незаинтересоваността на хората от нископлатената работа в железниците. Тези факти обаче имат само косвено отношение към темата.

Източници съобщават, че липсата на сцепление в описаната ситуация е причинена от извършването от страна на руските власти на мащабно оперативно прехвърляне на войски в посока Курска област и предислоцирането на значителна част от товарния локомотивен парк на Московските железници за военни превози от централната част на Русия.

В същото време някои източници съобщават, че руските въоръжени сили се събират от почти всички региони на страната, включително от такива, които са доста отдалечени или сложни откъм логистика. Очевидно подобни придвижвания няма да се случат без използването на железопътен транспорт.

От общността отбелязват, че към момента все още не е напълно ясно каква е ролята на Беларуските железници, както и че продължават да следят ситуацията от близо.

Няма коментари:

Публикуване на коментар