|
| 📸 Снимка: Jack No1/Wikimedia Commons |
🇺🇦🚉🇷🇺 Украинското военно разузнаване е попаднало на „златна мина“, с която може да следи железопътната логистика на руската армия почти в реално време.
Макар да не изглежда грандиозно на картата, превземането на железопътната гара в Суджа е развитие от съществено значение - освен че е част от линията Лгов-Белгород, тя е и подразделение на Московската железница. Това осигурява на украинското военно разузнаване директен достъп до компютърните системи, разписания, влакови състави и вътрешни комуникации на руските железници - от диспечерските центрове до автоматизираната система за наблюдение на влаковете.
Това би трябвало да предизвика сериозна паника в руското военно командване, тъй като така създалата се ситуация излага на безпрецедентен риск логистичните доставки на въоръжените му сили, които са почти изцяло зависими от железопътната мрежа на страната.
Повечето от тези системи започват да предават информация автоматично по радиото, когато минава влак. Така че дори да загуби достъп до компютърните системи, украинското разузнаване все още ще притежава честотния списък, необходим за приемане на цялата информация, предаване от тези сензори - а това е нещо, което трудно може да бъде спряно.
Системата е така проектирана, че насред нищото всеки един влак да бъде осведомен дали е в безопасност и какво се движи преди и след него. Единственият вариант да бъде спряна е всеки един от тези детектори да бъде деактивиран, като се прекъсне физически от мрежата, което би създало огромен проблем с безопасността на железопътния транспорт и на практика ще го парализира.
Разбира се, съществуват и далеч по-съвременни дигитализирани диспечерски центрове, но голяма част от железопътната инфраструктура все още разчита почти изцяло на остарели технологии.
Цялата информация, получена от многобройните детектори за дефекти и сензори за сигнали, се предава по радиото. Дори руската авиация да срине с бомбардировки ЖП гарата в Суджа, украинското разузнаване по всяка вероятност вече е изтеглило необходимата му чувствителна информация като картите на влаковете, разписания, физически документи и радио честоти и ако е необходимо биха могли да я използват по класическия начин - като приемат данните по радиото, взирайки се в картата с химикал и лист хартия.
Повече информация по темата:
🇬🇧 What Railroad Defect Detectors Do - образователно видео от YouTube канала Distant Signal
🇧🇬 Анализ на автоматизирана система за наблюдение на влаковете - статия на научно списание „Механика, транспорт, комуникации“
Няма коментари:
Публикуване на коментар