сряда, 3 юли 2024 г.

Перу и Южна Корея близо до сделка за доставката на бойни самолети FA-50

📸 Снимка: Nicholas Ross/Defence Blog

🇵🇪🤝🇰🇷 Правителството на Перу отбеляза напредък в преговорите с Южна Корея и Korean Aerospace Industries (KAI) за закупуването на между 20 и 24 леки бойни самолета KAI FA-50.

Източници и от двете страни, запознати с преговорния процес посочиха, че през следващите две седмици се очаква да бъде подписано писмо за намерение, като се предвижда договорът да бъде финализиран преди края на годината. Сделката по всяка вероятност ще достигне близо 780 милиона долара.

Предложеното придобиване има за цел да повтори успеха на тренировъчната програма KT-1, с която Перуанските военновъздушни сили (FAP) получиха общо 20 самолета, 16 от които бяха сглобени на място във военновъздушната база Лас Палмас от SEMAN, местна компания, специализирана в извършването на аеронавигационна поддръжка. По същия начин по-голямата част от FA-50 ще бъдат сглобявани в Перу, като дори някои от компонентите ще се произвеждат на местно ниво.

Самолетите FA-50 са предназначени да заменят остарелите A-37B Dragonfly на Cessna, използвани преди това от въздушна група № 7 в Пиура, както и Aermacchi MB-339, експлоатирани от ескадрила № 513 на въздушна група № 51 в Писко.

Решението на Перу да преследва южнокорейските FA-50 стана факт след като беше отхвърлена оферта от Бразилия за 24 самолета Super Tucano на стойност 480 милиона долара. Въпреки че е близо два пъти по-скъп, FA-50 притежава значително по-разширени възможности, по които превъзхожда и далеч по-престижни конкуренти като италианския Leonardo M346 и Scorpion на американската Textron.

Освен това, придобиването му от Перу се разглежда като стъпка напред към присъединяването на латиноамериканската страна към програмата за изтребители от пето поколение KF-21. Сеул има интерес от участието на Перу, особено след като Индонезия реши постепенно да намали участието си – ход, който поставя в риск финансовата стабилност на програмата.

Евентуално придобиване на KF-21 би позволило на Перу да замени остарелия си флот от съветски изтребители МиГ-29, едва девет от които са в експлоатация към момента, както и френските Mirage 2000, които са на въоръжение от 80-те години на миналия век с не повече от 12 активни самолета.

Въпреки че правителството в Лима разглежда и алтернативен вариант със закупуване на общо 24 изтребителя F-16 на американската Lockheed Martin, присъединяването към програмата KF-21 без съмнение би представлявало значителен технологичен скок за Перу, имащ потенциала да подобри значително аерокосмическия капацитет на страната.

Няма коментари:

Публикуване на коментар