🇧🇷 Бразилските военновъздушни сили (FAB) са домакин и организатор на най-голямото многонационално учение в Латинска Америка, познато като CRUZEX 2024.
Планирано за провеждане в периода от 3 до 15 ноември 2024 г. във военновъздушната база Натал (BANT), то ще събере повече от 3000 военнослужещи и близо 100 самолета от общо 16 държави.
Първата седмица започна с опознавателни полети за подпомагане адаптацията на екипажите към зоната на операции и с обучителни полети за интегриране между въздушните сили на отделните участващи страни. Тогава бяха проведени и първите мисии с предварително планирани сценарии на множество самолети, известни като Composite Air Operations (COMAO).
В тези операции ескадрилите и самолетите се редуват между „синя страна“ и „червена страна“ за всяка мисия, предоставяйки серия от тактически симулации и предизвикателни мисии, които трябва да бъдат изпълнени от всички участващи страни.
Целта на тазгодишното издание на учението е да насърчи оперативния обмен между участващите ВВС с цел подготовка и оперативна съвместимост в среда на колективна отбрана. Директорът на многонационалното обучение, въздушен бригаден генерал Рикардо Гуера Резенде, подчерта една от характеристиките на обучението.
„Учението няма за цел да посочи предимствата на една сила пред друга, дори и между самолетите, като посочи дали има победители или губещи, а по-скоро да проведе съвместно обучение, в което всяка една от страните допринася със своите знания и способности за колективната еволюция на участващите сили“, казва той.
CRUZEX 2024 вече навлиза във финалната си фаза, като предизвикателствата за участниците продължават да се увеличават. Тази втора седмица е белязана нови сценарии, отличаващи се с повишена оперативна сложност и допълнителни предизвикателства. По време на учението се прилагат и изкуствени ограничения на възможностите на самолета, което принуждава пилотите да разработват креативни решения за изпълнение на мисиите.
Според ръководителя на учението по време на тренировъчния процес, като методология, се намаляват възможностите на самолета, поддържайки баланс между тях и позволявайки на пилотите да бъдат предизвикани в уменията си за планиране и вземане на решения. Това прави възможно разработването на доктринални способности в симулирани сценарии за обучение.
„Тези ограничения се стремят да наложат контролиран „дисбаланс на силите“, повишавайки нивото на сложност на сценариите и подчертавайки ползите от самото обучение. Това е подход, който предизвиква пилотите към въвеждане на иновации и приспособяване към неблагоприятни ситуации, като подобряват своите оперативни способности“, подчерта той.
В тазгодишното издание всяка държава предложи своите самолети и специфичен опит, като си сътрудничи за съвместно и стабилно развитие на международно партньорство в отбранителната сфера. Последният етап от учението обещава допълнително да засили тази интеграция, като се фокусира върху още по-предизвикателни сценарии, които ще научат всичките повече от 1000 участващи пилоти, зачитайки основната цел за подобряване на готовността и съвместната работа между страните.
Няма коментари:
Публикуване на коментар