🇬🇷 Големият залог на министъра на националната отбрана Никос Дендиас е съживяването на гръцката аерокосмическа индустрия (HAI) с оглед на това да играе критична роля за надграждането на гръцката отбранителна промишленост.
Нова ера за гръцката аерокосмическа индустрия
Описвайки визията си за гръцката аерокосмическа индустрия, Дендиас заяви, че „сега тя преминава на друго ниво с нови технологии, нови изследвания и неща, които трябва да бъдат разработени за гръцките въоръжени сили, а и не само за военновъздушните сили“.
Очаква се това да предложи на гръцката отбранителна индустрия значителни ползи, тъй като Турция е разработила свои собствени оръжия, като дроновете Bayraktar, носещи геополитически и икономически ползи извън военната мощ, тъй като я превърнаха в износител на оръжие.
„Ще продължим със собствено усъвършенствано производство на дронове, антидронове, автономно движещи се в морето, под морето, на сушата“, поясни министърът, подчертавайки предизвикателствата, но и амбициозните цели за „Дневен ред 2030“.
Военновъздушните сили вече започнаха своята модернизация, тъй като придобиха изтребителите F-35, модернизираха F-16 до Viper и се очаква да продължат с продажбата на F-16 Block 30 и Mirage 2000-5 Mk. 2.
Триптихът на ВВС
Министерството настоява за унификация и съществуването на три основни типа самолети (F-16 Viper, най-добрият F-16, който някога е летял - Rafale, самолет с високи способности, базиран на напреднала технология, а след няколко години и най-модерният F-35).
Следващия месец - F-4 - самолет с историческо значение - ще бъде пенсиониран, за което ще се проведе специална церемония за сбогуване. Възможно е да се намерят купувачи за този самолет въпреки възрастта му.
Ще продаваме F16 и Mirage
Сред целите на Dendias са продажбата на F-16 Block 30 и Mirage 2000-5.
Той обясни, че един модерен самолет има много по-голяма огнева мощ от самолет от предишно поколение. Mirage 2000-5 носи една ракета SCALP, докато Rafale носи две ракети SCALP. С други думи, един Rafale е равен на два броя Mirage.
Освен това притежаването на различни видове самолети струва много повече, защото въвлича много повече линии за поддръжка на самолетите.
Целта на „Дневен ред 2030“ е модернизацията на флота, въвеждането на иновативни подходи във въоръжените сили и ноу-хауто да бъде произведено от гръцката аерокосмическа индустрия „използвайки новите гръцки умове, които са толкова способни, колкото всички останали“, подчерта министърът.
Няма коментари:
Публикуване на коментар