четвъртък, 18 април 2024 г.

Българските БТР-60 бяха подложени на ударна модернизация в Украйна.

🇺🇦🤝🇧🇬 Украинският отбранително-промишлен комплекс модернизира българските бронетранспортьори, които бяха прехвърлени като част от военната помощ.

В началото на годината Украйна започна да получава първите машини от транша от 100 броя БТР-60, които се намираха в складовете на МВР на България.

Абсолютно необходима беше доста дълбока модификация на прехвърлените морално остарели машини, така че да отговарят на минималните изисквания на съвременното бойно поле. Освен това бронетранспортьорите ще преминат и основен ремонт.

Сравнително проста модернизация засегна всички параметри на бронетранспортьора, включително неговата мобилност, защита и огнева мощ.

На първо място, заслужава да се отбележи, че старите съветски единици вече не са подходящи за ремонт и често са физически износени, така че тяхната подмяна е първият компонент за тези, които планират да управляват тези бронетранспортьори.

Ето защо старите двойни бензинови двигатели GAZ-40P с мощност 90 конски сили заедно със скоростната кутия се заменят с два нови немски Deutz BF4M2012 с мощност 102 к.с. всеки. Тоест при тегло от 10 500 кг мощността на машината ще бъде 205 к.с.

Решението да се инсталира по-трудна за работа искра от две единици вместо един двигател се обяснява с желанието да се опрости и намали цената на процеса на модернизация и да се намали броят на интервенциите в дизайна на машината.

Например, в хода на модернизация на машините до версия БТР-60ПБ-МД1, за да се монтира единен силов агрегат, инженерите трябваше да преработят изцяло моторно-трансмисионното отделение и да променят геометрията на бронирания корпус.

Съставът на бронетранспортьора също е претърпял сериозни промени. На първо място, вместо изключително неудобни люкове от двете страни на отделението бяха изрязани нормални врати за удобно излизане на войниците.

Пейките, които в оригиналната машина бяха разположени "гръб до гръб", сега са монтирани една срещу друга. Разработчикът отбелязва, че те са предназначени за настаняване на седем души, но на пръв поглед може да се прецени, че ще поберат и по-голям брой.

В допълнение към пътниците в машината са разположени и трима членове на екипажа: командир на машината, механик-водач и стрелец. Последният управлява оръжие в затворена картечна кула.

Въоръжението остава оригинално: 14,5-мм картечница KPVT с голям калибър, както и сдвоена 7,62-мм картечница PKT. Ефективността им е подсилена с инсталирането на нова оптика - дневен и термален нощен мерник.

Водачът-механик ще може да използва украинската термовизионна система за нощно управление "SPO MBT". Тя е представена от предна и задна камера с дневен и нощен видео канал, както и монитор с контролен панел.

Предната камера осигурява видимост на пътната настилка по всяко време на денонощието на разстояние до 600 метра, а задната камера - до 25 метра.

Безопасността на машината е подсилена и чрез инсталиране на подсилена броня под формата на допълнителни панели от стомана Armox 500T. Разработчикът дава гаранция, че може да издържи на огън от конвенционално стрелково оръжие и картечница с голям калибър.

Струва си да се отбележи, че след инсталирането на допълнителната броня, машината не е загубила способността си да се движи по вода. Според разработчиците тя вече е прекосявала водоеми и е успяла да развие скорост от 10 км/ч в нея.

В хода на довеждането на бронетранспортьора до нивото на БТР-60Д в него се монтира и базовия комплект електроника за украинската бронетехника: новата цифрова радиостанция „Либідь К-2РБ“ и навигационната система CH-4215.

Източник: Мілітарний

Няма коментари:

Публикуване на коментар