сряда, 30 октомври 2024 г.

Стратегически бомбардировач B-52 беше забелязан във впечатляваща цветова гама.

B-52H Stratofortress напуска военновъздушната база Тинкър в Оклахома с ретро схема на боята в чест на дните, когато по-ранните му варианти бяха кораби-майки за експерименталния ракетен самолет X-15.
📸 Снимка: Redhome Aviation

🇺🇸 Роб Стивънс, авиационен фотограф от щата Оклахома, наскоро засне няколко страхотни изображения на B-52H Stratofortress с номер на опашката 61-0028, докато напускаше базата на военновъздушните сили Тинкър в Оклахома на път за базата на военновъздушните сили Барксдейл в Луизиана.

Вместо типичната сива схема на боя обаче, самолетът имаше оранжеви акценти върху предния фюзелаж, към върховете на крилата, върху гондолите на двигателя и вертикалния стабилизатор.

Тази удивителна схема на боя е направена като намигване към дните, когато вариантите B-52A и B-52B служеха като кораби-майки за северноамериканския експериментален хиперзвуков ракетен самолет X-15, който военновъздушните сили на САЩ и НАСА използваха за изследователски цели през 60-те години на миналия век, наред с други тестови кораби-майки.

B-52 пристигна в Тинкър в началото на 2024 г. за програмирана поддръжка на депо (PDM) във въздушния логистичен център на Оклахома Сити, сподели Стивънс, който е автор на страницата Redhome Aviation, включваща някои зашеметяващи снимки на самолети, сред които ретро боядисан Stratofortress.

Тинкър е мястото, където бояджийският цех на 76-та група за поддръжка на самолети премахна старата боя „преди 565-та ескадрила за поддръжка на самолети да извърши подробни проверки и ремонти на стратегическия бомбардировач от 60-те години на миналия век“, обясни той.

След като поддръжката беше завършена, бомбардировачът беше вдигнат във въздуха от 10-та ескадрила за летателни изпитания, 413-та тестова група, Командване на резерва на ВВС на САЩ, за функционална проверка, като по време на полета по-голямата част от боята му липсваше.

B-52 Stratofortress в ролята на носи X-15 нагоре за изследователски полет на 13 април 1960 г. при първия полет X-15 на майор от военновъздушните сили Робърт М. Уайт.
📸 Снимка: NASA

Програмираната подръжка на депо включва основен ремонт и възможности за въвеждане на важни надстройки и модификации.

От 2021 г. всеки един от 76-те стратегически бомбардировача B-52 трябваше да преминава през продължаващия с месеци процес по PDM на всеки четири години. Разбира се, въпросният график е разпределен, така че да поддържа определен брой бомбардировачи на активна служба във всеки един момент.

Самолетът беше боядисан в тази цветова гама, за да пресъздаде NB-52A 52-0003, обясни Стивънс. Този самолет, заедно с NB-52B 52-0008, завърши мисиите X-15, започнали през 1959 г.

Както отбелязахме в нашата историческа ретроспекция, първият от трите варианта на B-52A излетя през август 1954 г. и беше използван изцяло за провеждане на изпитания. Най-популярният от тестовите B-52 също беше бивш B-52A, като NB-52A беше окончателно преобразуван като кораб майка за X-15, продължавайки в тази уникална роля чак до 1969 г.

Както е сега, този B-52 с най-смелите схеми за наследство ще служи като реактивен самолет на 49-та ескадрила за тестове и оценка, вършейки много важна работа, която ще позволи на B-52 да остане релевантен за десетилетия напред, което се счита, че е от решаващо значение за бъдещата пътна карта на стратегически бомбардировач за военновъздушните сили.

10-та ескадрила за летателни изпитания към ВВС на САЩ проведе полет за функционална проверка на Wolfpack през август.
📸 Снимка: Redhome Aviation

Няма коментари:

Публикуване на коментар