🇨🇳 Репортаж на китайската държавна телевизия CCTV-1 показва полк на Силите за крайбрежна отбрана на Военноморския флот на Народната освободителна армия на Китай, съставена от 4 броя тризарядни пускови установки за противокорабни ракети YJ-62 AsCM на шаси „8x8 WS2400 TEL“, както и 1 брой команден пункт.
Сили за крайбрежна отбрана
Силите за крайбрежна отбрана на Военноморския флот на Народната освободителна армия са един от петте клона на ВМС на Народната освободителна армия.
Силите за крайбрежна отбрана са базирани на сушата бойни сили с численост от 25 000 души, които служат за защита на крайбрежните райони на Китай от нахлуване чрез амфибиен десант или въздушно нападение.
През 60-те до 80-те години на миналия век Силите за крайбрежна отбрана бяха съсредоточени върху защитата на крайбрежието на Китай от евентуална съветска инвазия по море. С падането на Съветския съюз заплахата от амфибийно нахлуване в Китай намаля и поради това клонът често се смята, че вече не е жизненоважен компонент на армията. Особено след като надводните бойни кораби продължават да се подобряват по отношение на способностите за противокорабна и въздушна отбрана.
Ролята на крайбрежната отбрана сега е не толкова да възпира вражески десанти, колкото да създава отбрана в дълбоката зона, защитавайки флота и убежище в случай на необходимост от отстъпление.
Към 2024 г. има 3 полка за брегова отбрана (по един на флот), въоръжени със YJ-82, YJ-62 и наземната версия на YJ-12 (YJ-12B), стартирани от мобилни пускови установки.
Да не се бърка с полковете за морска охрана на PLAGF (海防团), които са просто гранични служители, командировани в крайбрежните зони, и нямат голям противокорабен капацитет.
YJ-62
YJ-62 е китайска дозвукова противокорабна крилата ракета. Произвежда се от третата академия на Китайската аерокосмическа научнo-промишлена корпорация.
В статия от септември 2014 г., публикувана в Joint Forces Quarterly, на YJ-62 се приписва бойна глава от 210 кг, скорост от 0,6 – 0,8 маха (735–980 км/ч) и височина на атака от 7 – 10 метра.
Ракетата има инерционна система за насочване, използваща данни от GPS и BeiDou, и активен терминален сензор. Доклад на Китайския институт за морски изследвания (CSMI) от 2017 г. приписва на активния радар обхват на прехващане от 22 морски мили (41 км).
През 2015 г. Службата за военноморско разузнаване на ВМС на Съединените щати счете, че YJ-62 има по-голям обсег от 150 морски мили (280 км) на експортната версия C-602. Дадени са цифри от поне 400 км. Докладът на CSMI от 2017 г. отбелязва, че такъв голям обсег предполага, че ракетата получава насочване от други платформи. YJ-62A има обхват до 220 морски мили (400 км).
Ракетата се разполага на борда на разрушители тип 052C и от части за брегова отбрана с помощта на тризарядни пускови установки за транспортиране.
WS2400
WS2400 е специален тежкотоварен камион 8x8, разработен и произведен от Wanshan Special Vehicle и използван от Народната освободителната армия на Китай (PLA) като самоходна ракетна установка (TEL) и създаден като „reverse engineering“ версия на руската MAZ-543.
TEL, която се използва широко от PLA поради големия брой китайски активи на балистични ракети с малък обсег (SRBM). WS2400 е една от основните мобилни работни машини/платформи за монтиране и изстрелване на китайски SRBM.
Wanshan Special Vehicle е изцяло притежавано дъщерно дружество на China Aerospace Sanjiang Space Co. Ltd, което от своя страна е дъщерно дружество на China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC).
Предимството на WS2400 в сравнение с MAZ е, че той използва немски дизелов двигател, трансмисия и хидравлика, произведени във Ваншан, Китай и изградени по технологии, прехвърлени от ZF Friedrichshafen и Allison Transmission.
WS2400 има максимален полезен капацитет от 22 тона, като такъв се използва като основа за редица платформи за конвенционални и балистични ракетни системи като DF-11 SRBM и A-100 MRL.
Много по-големите WS2500 и WS2600 са по-развита еволюция на WS2400, предназначени да носят балистични ракети със среден обсег (MRBM, до 3500 км) и балистични ракети с междинен обсег (IRBM, до 5500 км).
Няма коментари:
Публикуване на коментар