|
| 📸 Снимка: Saab |
🇸🇪🤝🇧🇷 Неотдавнашните климатични тестове, проведени в Белем и Салинополис, изложиха Gripen на горещи и влажни условия, като температури достигаха приблизително 35ºC и влажност от 85% на морското равнище.
В продължение на приблизително 20 дни самолетът Gripen E 4100, използван в кампаниите за разработване и сертифициране на Бразилия, отново беше подложен на екстремни метеорологични условия. По време на тази кампания самолетът извърши 10 различни мисии за интервал от 12 часа в горещи и влажни условия, типични за северния регион на Бразилия.
„Gripen беше разположен във военновъздушната база Белем, като се възползваше от наземна поддръжка и присъствието на екипите Saab и Embraer. При излитане самолетът се насочи към тестова зона над морето близо до Салинополис, разположена на около 160 км от Белем. На това място създадохме телеметрична станция, за да съберем обширни тестови данни“, обясни Далтън Лейте, инженер на Embraer, отговорен за кампанията.
Тестовете бяха проведени, за да се оцени работата на всички системи при изключително горещи и влажни условия, като се осигури адекватно охлаждане на системите, комфорт на пилота и цялостно поведение на самолета в такава среда.
„Въпреки предизвикателните и бързо променящи се метеорологични условия през целия ден, получените резултати показват, че Gripen може да работи без климатични ограничения от всяко място в северния регион“, каза Мартин Лейонхуфвуд, ръководител на Центъра за летателни изпитания Gripen на Saab.
По време на кампанията за летателни изпитания, отговорностите бяха възложени на Embraer като част от програмата за трансфер на технологии, насочена към подобряване на опита на бразилската компания в тази област.
„Тестовете включваха работата на приблизително 35 души, разделени между бразилци и шведи, и бяха фундаментални за по-нататъшното укрепване на партньорството между Saab и Embraer. Те също така подготвиха нашите техници и инженери да извършват този тип работа без наставничеството на Saab“, добави Лейте.
Трансзвуков полетен и радарен алтиметър
Кампанията също така включваше летателни тестове в трансзвуков* режим и оценка на функционалността на радарния висотомер.
„Трансзвуковите полети бяха извършени, за да се оцени работата на изтребителя и двигателя на по-ниски височини, позволявайки на екипа да измери повишената топлина и структурните напрежения на самолета“, обясни Якоб Хьогберг, главен тестов пилот на Saab.
Междувременно тестът с радарния висотомер има пряко въздействие върху няколко системи на самолета, включително системата за предупреждение за близост до земята (GPWS), преставляваща прецизно оборудване против сблъсък, предназначено за полети на ниска надморска височина.
Изследваната надморска височина на изтребителя варира от 200 до 500 метра в гъстата и влажна гора, за да може екипът да потвърди точността на измерванията на радарния висотомер в тази среда.
Всички проведени тестове бяха успешно завършени, като консолидираха още една стъпка в глобалната кампания за развитие и сертифициране на Gripen E. Тези тестове включваха носенето на набор от конфигурации на външни хранилища, като ракети IRIS-T и Meteor, както и спускаеми резервоари.
Няма коментари:
Публикуване на коментар