📸 Снимки: Miguel Egea
Въвеждането в експлоатация на Isaac Peral е важен крайъгълен камък за испанския флот, тъй като ще помогне за укрепване на военноморските отбранителни способности на страната. Класът S-80, една от най-модерните конвенционални подводници на НАТО, е в състояние да изпълнява широк спектър от мисии, в това число надводна и подводна война, събиране на разузнавателна информация, наблюдение и други. Освен това те са проектирани да включват и способности за наземна атака в бъдеще.
„Isaac Peral“ е първата от четирите подводници от клас S-80. С тази програма Испания става една от малкото страни, които могат да проектират и изграждат подводници, изключително сложни кораби, които трябва да работят автономно за дълги периоди от време във враждебна среда.
Програмата S-80 е най-голямото индустриално и технологично предизвикателство, пред което някога е била изправена испанската индустрия. Това е огромен технологичен скок за Navantia[1], която постигна изграждането на подводница, базирана на собствен дизайн и поема ролята на технически орган за проектиране за поддръжка на жизнения цикъл на плавателните съдове.
Подводниците S-80 имат обща дължина 80,8 метра, диаметър 7,3 метра и водоизместимост около 3000 тона под вода. Те включват интегрираната бойна система и системата за управление на платформата, разработени от Navantia Sistemas, които са може би най-модерните на пазара. Ядрото на бойната система е разработено в сътрудничество с Lockheed Martin, който доставя и сонарния пакет. Подводниците също така интегрират оръжейна система, която осигурява на подводницата капацитет за изстрелване на торпеда, противоводни ракети и тактически ракети за наземно нападение.
Те ще разполагат с BEST-AIP - независима от атмосферата система за задвижване, базирана на технология за преобразуване на биоетанол, която захранва кораба с електричество на всяка дълбочина, така че да може да остане под вода в продължение на седмици. AIP ще бъде инсталиран на S-83 и S-84 и ще бъде включен в първите две подводници от серията при първия им основен ремонт.
Освен това подводниците от клас S-80 могат да се управляват от намален екипаж от само 32 души, без това да намалява способностите им.
С първата единица в експлоатация, S-82 - в процес на свързване на секциите, а S-83 и S-84 - също в напреднала фаза на строителство, програмата за подводници S-80 показва забележителен напредък. Очаква се подводниците S-80 да получат значително внимание на международния пазар през следващите години.
Забележки
1. Navantia е името на испанската държавна корабостроителна компания, която строи плавателни съдове за военния и гражданския сектор. Тя е петият по големина корабостроител в Европа и деветият по големина в света.
Няма коментари:
Публикуване на коментар